Een gezond Tussendoortje!

Yoghurtijs met blauwe bessen.

 
Zijn jullie "monstertjes" ook zo gek op tussendoortjes?
De mijne alleszins wel...
Ik doe mijn best de tussendoortjes zo gezond mogelijk te maken en de toegevoegde suikers te beperken maar soms kan je er niet omheen.
Op momenten dat de nootjes, het gedroogde of vers fruit hun oren uitkomen is het tijd om in te grijpen ;-).
 
Geïnspireerd door Sandra Bekkari maakte ik onlangs heerlijke gezonde ijslolly´s!
Ook tijdens deze bereiding schakelde ik de hulp van mijn meiden in en dat maakte het resultaat uiteraard nog extra lekker! 
 

 
Wat heb je hiervoor nodig?
 
* een doosje blauwe bessen (verse of uit de diepvries)
* 2 eetlepels honing
* sap van een half limoentje
* 300 gram Griekse yoghurt
* een 10 tal verse munt - blaadjes
 
Hoe ga je tewerk?
 
* Laat de besjes een aantal minuutjes inkoken met de honing en het limoensap
* Laat afkoelen en pureer een beetje
* Voeg de yoghurt en de fijngehakte muntblaadjes toe
* Giet in de vormpjes
* Laat ongeveer 2 uurtjes opstijven in de ijskast
 

 
 
Mijn meiden hebben in ieder geval genoten van deze heerlijke ijsringetjes!
Misschien wel een ideetje voor de komende vakantiedagen?
 
Liefs,
 
Mammiemade
 
 
 
 

Reacties