Een Griekse fruityoghurt met zaden en pitten!

 
 
 

Griekse fruityoghurt met zaden en pitten...
Een lekker én gezonde start van de dag!
 

 
 

 
Tijdens de eerste maanden van mijn burnout werd het een hele opgave om gewoonweg een maaltijd op tafel te toveren; alsof de hele dag rond de gedachte "ik moet eten maken" draaide en ik ook effectief een dag nodig had om een standaard maaltijd klaar te krijgen.
(en dan nog liefst iets makkelijks)
 
Maar sinds het zonnetje opnieuw begon te schijnen en ik een straaltje energie kreeg,
ontdekte ik de boeken van Sandra Bekkari.
Ik die nooit of nooit (behalve dan voor zoetigheden) een kookboek had opengeslagen,
werd opeens gefascineerd door de recepten van Sandra.
Vooral het feit dat je niet erg veel nodig hebt, alles heel eenvoudig is uitgelegd én het allemaal niet zoveel tijd in beslag nam sprak me aan.
Ik had al zoveel gelezen over burnout en voeding dat ik het een kans wou geven.
Alles om opnieuw wat energie in huis te halen!
 
Intussen heb ik al heel wat gerechtjes geprobeerd die ik ook met jullie ga delen
maar we beginnen bij het begin : een glutenvrije, lekkere en gezonde start van de dag!
 
 

Een Griekse fruityoghurt met zaden en pitten!

Wat heb je nodig?



* 150 gram zacht fruit
(frambozen, blauwe bessen, aardbeien, braambessen,...) 
* 250 gram Griekse yoghurt
* 2 eetlepels zaden en pitten
(chiazaadjes, hennepzaadjes, gemalen lijnzaad, pompoenpitten)

Bereiding:

* Mix of plet het fruit en doe het onderaan een glas
(hiervoor schakelde ik mijn dochters is.. ze vonden het geweldig!)
* Voeg de yoghurt toe en werk af met zaden
* Ik voegde er ook wat gedroogde vruchten aan toe als finishing touch

! Geniet !

Tip : Je kan ook werken met rood diepvriesfruit ; laat dit even inkoken, afkoelen en giet onderaan het glas!

 


Reacties

  1. Klink super lekker, ga ik eens proberen! Staan er voor lunch/hoofdgerechten ook wat veggie receptjes in haar boeken of toch vooral met vlees & vis?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor! Er staan lekker en luchtige gerechtjes zonder vlees in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten