Supermeiden in da house!

 

Een snelle en originele oplossing voor een last minute verkleedpartijtje!

 
 
Met het "prachtige" weer buiten moeten we het binnen maar extra gezellig maken.
Dag 3 van de krokusvakantie : tijd voor nieuwe spelimpulsen!
En deze was - al zeg ik het zelf - SUPER geslaagd!
 
 
 
Veel heb je er niet voor nodig:

* een oude t - shirt (liefst 1 van mama of papa die lekker groot is!)
* een schaar
 
Optioneel :

* wat flockfolie
* een breekmesje
* een zelfgemaakt sjabloon
* wat plakkaatverf
 
Stappenplan:
 
Ik zocht enkele oude t- shirts bij elkaar en liet de meiden hun favoriete kleurtje eruit kiezen.
 
 
Achteraf kozen ze een bijhorend stukje flockfolie.
 
 
Ik maakte een eigen superhelden - logo met de eerste letter van hun naam en knipte het uit de flockfolie. Wel goed opletten wanneer je met letters werkt dat je de goede zijde van de flockfolie gebruikt of je letter in spiegelschrift legt. 
 
 
Uit de t - shirt knipte ik een cape en gebruikte de effen achterzijde.
 
 
Volgende stap : de flockfolie op de cape strijken.
Opgelet : een doek over de flockfolie heen leggen!
 
 
Hierna maakte ik zelf een sjabloon uit een dikker papier.
Met plakkaatverf en een sponsje brachten ze zelf hun bliksem aan.
 

 
Enkele uurtjes laten drogen...
 
 
En laat het speelplezier beginnen!!!
 
 
Een superheldencape en een maskertje...
Meer was er niet nodig voor een fantasierijke en een ontzettend fijne namiddag!
 
Hopelijk beleven jullie er net zoveel plezier aan als ik!
 
 
Liefs,
 
Mammiemade
 
 
 
 
 
 

 

Reacties