Knutsel Frutsel Kast

 
 
Geknutselde Knutsel Kast.
 
Een tijdje geleden volgde ik de workshop "Chalk Painting",
het hele principe was echt wel iets voor mij:
weinig voorbereiding, snel resultaat en lekker grof borstelen!
Voor de workshop gebruikte ik een kleiner kastje (dit moest ik makkelijk in en uit kunnen laden natuurlijk) maar op het resultaat ben ik wel heel fier,
een pronkstukje voor de slaapkamer!


 
Gebeten door de microbe ging ik op zoek naar een groter meubelstuk,
we hebben niet erg veel opbergruimte thuis dus een extra kast was zeker welkom!
Daarom sprong ik regelmatig eens binnen in de kringloopwinkel
want de mooiste, degelijkste pareltjes...
die kan je daar nog vinden!
Na enkele weken viel m´n oog op dit pronkstuk:
 
 
Vastbesloten om er een mooi plaatsje voor te vinden duwde ik ze
met alle macht die ik nog in m´n lijf had in de wagen.
 
De kinderen gaven al snel de opmerking : "mama, die kast is kapot! Je weet dat toch he?"
"Ja hoor, maar ik ga er iets leuks mee maken" zei ik dolenthousiast , waarop ik hen stilletjes hoorde zuchten "hier gaan we weer"...
 
Gelukkig konden we de afgelopen weken genieten van mooi en droog weer,
ideaal dus om de kast naar buiten te sleuren en met volle zin ertegenaan te gaan!
 
Omdat de onderlaag zwart was, had deze kast wel een 4 tal lagen nodig,
normaal kan het best met 3.
 


Deze verf droogt erg snel waardoor je makkelijk in 1 keer door kan blijven schilderen.
Zoals ik al zei, er is amper voorbereiding nodig : gewoon je kast ontvetten met detergent, goed drogen en je kan er meteen tegenaan gaan!
 
 
 
 
Zodra de laagjes droog zijn en je het gewenste kleurresultaat bekomen bent kan je verder accenten leggen met wax of via een bepaalde schuurtechniek.
Ik koos ervoor om het kastje op te schuren en ze op deze manier een "vintage" look te geven.
Met een fijn schuursponsje schuurde ik over de punten waar ik de accenten wou leggen :
de randjes van de kast, de schuifjes en vooral de handvatjes; die kan je prachtig laten blinken!
 
Eens je blij bent met het bekomen resultaat stof je de kast helemaal af
en wrijf je ze in met Clear Wax;
een speciale wax die een beschermlaagje op je kast legt,
zodat deze tegen een stootje kan en makkelijk in onderhoud wordt!
 
Hierna is het belangrijk je meubelstuk een dagje te laten uitdrogen,
nog niet meteen spulletjes opzetten anders krijg je kringen.
 
Omdat bij deze kast het blad van marmer is (en er stukjes uit zijn)
koos ik voor een snelle en goedkope oplossing : ik kocht een stukje tafeltapijt en spande deze heel goed aan over het blad ; door het gewicht blijft deze mooi zitten maar je kan het bv. ook vastlijmen of gewoon een houten blad laten maken.
 
Ik zocht een leuk plaatsje in de woonkamer en toverde deze "oude" kast om tot knutselkast
want ook bij de meisjes puilen de kasten met knutselspulletjes uit!
 
 
Best wel fier op het resultaat!
 
 
De Annie Sloan chalk paint heeft slechts enkele verkooppunten in België,
neem een kijkje op hun website en laat je nog verder inspireren!
 
 
Liefs...
 
 
Heb jij ook een leuk idee? Of een te gekke workshop in het vooruitzicht? Laat het me weten, ik ben steeds benieuwd om dingen bij te leren en m´n grenzen te verleggen!

<a href="https://www.bloglovin.com/blog/18489781/?claim=s24ubz26qkc">Follow my blog with Bloglovin</a>


 

 

 

 

Reacties